Om du är missnöjd med en postoperatörs service ska du i första hand vända dig till företaget som levererat posten.

Kontakta din postoperatör

Om du är missnöjd, hör av dig direkt till den postoperatör som har delat ut posten.

Postnord

Postnords Kundservice når du på telefon: 0771-33 33 10 eller via Postnords webbplats.

Om du inte blir nöjd med hur Kundservice hanterar din synpunkt eller reklamation kan du kontakta Postnords kundombudsman.

Citymail

Citymails Mottagarservice når du via  Citymails webbplats, på telefon 0771-40 60 40 eller via e-post på mottagarservice@citymail.se.

Om du är missnöjd med hur din Mottagarservice tar hand om din synpunkt eller reklamation, vänd dig till Citymails utredningsfunktion; mejla reklamation@citymail.se.

Citymails webbplats

Övriga postoperatörer

Lista över alla postoperatörer och deras kontaktuppgifter

Klagomål på Svensk Adressändring

Om ditt klagomål gäller eftersändning eller adressändring ska du vända dig till Svensk Adressändring

Har du inte fått hjälp av postoperatören när du har anmält ditt klagomål kan du kontakta oss.

Vi kan inte ingripa i enskilda konsumenters klagomål mot postoperatörerna, men kan komma att använda klagomålen som grund för tillsynsåtgärder.

PTS e-tjänst för frågor och synpunkter om post.

Om du har en tvist med en postoperatör

  1. Om ni inte lyckas lösa tvisten – ta i första hand hjälp av konsumentvägledningen i din kommun.
    Sök efter konsumentvägledning i din kommun
  2. Du kan även vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, ARN.
  3. Du kan vända dig till Konsumentverket. 
    Anmälan via Konsumentverket
  4. Både företag och konsumenter kan också vända sig till allmän domstol.
Sidan uppdaterades: