Kontakta din postoperatör
Om du är missnöjd, hör av dig direkt till den postoperatör som har delat ut posten.
Postnord
Postnords Kundservice når du på telefon: 0771-33 33 10 eller via Postnords webbplats.
Om du inte blir nöjd med hur Kundservice hanterar din synpunkt eller reklamation kan du kontakta Postnords kundombudsman.
Citymail
Citymails Mottagarservice når du via Citymails webbplats, på telefon 0771-40 60 40 eller via e-post på mottagarservice@citymail.se.
Om du är missnöjd med hur din Mottagarservice tar hand om din synpunkt eller reklamation, vänd dig till Citymails utredningsfunktion; mejla reklamation@citymail.se.
Övriga postoperatörer
Lista över alla postoperatörer och deras kontaktuppgifter
Klagomål på Svensk Adressändring
Om ditt klagomål gäller eftersändning eller adressändring ska du vända dig till Svensk Adressändring
Har du inte fått hjälp av postoperatören när du har anmält ditt klagomål kan du kontakta oss.
Vi kan inte ingripa i enskilda konsumenters klagomål mot postoperatörerna, men kan komma att använda klagomålen som grund för tillsynsåtgärder.
Om du har en tvist med en postoperatör
- Om ni inte lyckas lösa tvisten – ta i första hand hjälp av konsumentvägledningen i din kommun.
Sök efter konsumentvägledning i din kommun - Du kan även vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, ARN.
- Du kan vända dig till Konsumentverket.
Anmälan via Konsumentverket - Både företag och konsumenter kan också vända sig till allmän domstol.