Nyligen tillsatta tjänster
- 2025-06-13 Strateg, avdelningen för beredskap och säkerhetsskydd, 25-3755
- 2025-06-10 Analytiker, enheten för marknadsanalys och statistik, 25-4182
- 2025-06-05 Jurist, enheten för tillgänglighetsregler, 25-1896
- 2025-06-05 Systemutvecklare, enheten för it-utveckling, 25-7307
- 2025-06-03 Handläggare, enheten för spektrumtillsyn, 25-5254
- 2025-06-03 Handläggare, enheten för säkra nät och tjänster, 25–3756
Om du vill överklaga
Om du vill överklaga en tillsättning av en tjänst hos oss, har du möjlighet att göra det. PTS måste få din överklagan inom tre veckor från den dag vi publicerade beslutet. Om vi inte får din överklagan inom denna tidsfrist, kommer vi tyvärr inte att kunna behandla den.
Så här gör du
Din överklagan ska vara skriftlig. I ditt brev ska du ange vilket beslut du vill överklaga och varför du anser att beslutet bör ändras. Skriv vilken tjänst det gäller, inklusive diarienumret. Du behöver även ange ditt namn, adress och telefonnummer i överklagan.
Skicka din överklagan till oss via pts@pts.se eller post till adressen nedan.
Post- och telestyrelsen (PTS)
Box 6101
102 32 Stockholm
Om överklagan inkommit inom tidsfrist sänder PTS överklagandet vidare till Statens överklagandenämnd som utreder ärendet och fattar beslut.