Informationsmöten som stöd vid datainsamling för bredbandskartläggning
PTS datainsamling för mobiltäcknings- och bredbandskartläggningen är igång. Vi erbjuder fyra digitala informationsmöten under oktober.
Alla som har infrastruktur och tjänster för elektronisk kommunikation ansvarar för att rapportera in korrekta uppgifter i PTS mobiltäcknings- och bredbandskartläggning. En korrekt rapportering är avgörande för tillförlitlig statistik och för att den byggnadsförteckning som ligger till grund för PTS bredbandsstöd håller hög kvalitet.
Detta ska du rapportera
Vi behöver veta detta om din infrastruktur och dina tjänster:
- Adresser som har befintlig infrastruktur.
- Adresser som kommer få infrastruktur givet beslutad utbyggnad.
- Adresser/områden som kan efteranslutas till infrastruktur.
- Ägande av, eller förfogande över, aktiv utrustning.
- Adresser över aktiva internetabonnemang (tjänster).
Informationstillfällen i oktober
Insamlingen har precis satt igång genom utskick till alla som har infrastruktur och tjänster för elektronisk kommunikation. Vi ordnar nu fyra digitala tillfällen där ni kan ställa frågor om insamlingen.
Följande tillfällen är planerade:
- Tisdag 15:e oktober kl 9.30–10.30.
- Onsdag 16:e oktober kl 9.30–10.30.
- Onsdagen 16:e oktober kl 16.00–17.00 (särskilt inriktat på uppgiftspliktiga ekonomiska föreningar som byanät).
- Torsdag 17:e oktober kl 9.30–10.30.
Välj det datum som passar dig bäst eller kontakta oss via PTSbredband@pts.se för att få hjälp med hur du ska besvara enkäterna.
Länkar till de digitala mötena finns under ”Aktuella datainsamlingar” på vår webbplats: