Tjänsten Texttelefoni.se förmedlar samtal mellan text och tal.

Tre personer kommunicerar med hjälp av tjänsten Textelefoni

Vi på PTS upphandlar inkluderande tjänster inom elektronisk kommunikation för att underlätta för alla att kommunicera via telefon. En av dessa är Texttelefoni.se. 

Samtal förmedlas ordagrant, på svenska eller engelska, i ett trepartssamtal. Förmedlingen kan ske mellan en telefon och en texttelefon. Texttelefonen kan vara analog eller digital, samt en app eller webbplats kopplad direkt till tjänsten.

Målgrupp

Tjänsten riktar sig till alla som av någon anledning vill använda texttelefon och de som behöver komma i kontakt med dessa personer.

Om tjänsten

Tjänsten är kostnadsfri och ingen registrering behövs. Texttelefoni.se har öppet dygnet runt, alla dagar. 

Texttelefon (SIP-adress): texttelefon@texttelefoni.se

Telefon: 020-600 650
Telefon från utlandet: +46 776-600 650

Nödnummer 112 med Texttelefon (SIP-adress) via tjänsten: 112@texttelefoni.se
Mer information om tjänsten hittar du på texttelefonis webbplats.

Leverantör

Tjänsten Texttelefoni.se utförs av   Dynava AB.

Kontaktinformation - kundtjänst

Texttelefon inom Sverige: 020-600 690
Telefon inom Sverige: 020-11 84 73
E-post: kundtjanst@texttelefoni.se
Fax: 020-36 46 57

Texttelefon (SIP-adress):  kundtjanst@sip.texttelefoni.se

Kundtjänst har öppet: vardagar mellan klockan 08:00 – 16:00.

För mer information om PTS arbete med inkluderande kommunikationstjänster, vänligen kontakta växeln på 08-678 55 00 eller skicka e-post till info@pts.se.

Sidan uppdaterades: