Vi på PTS upphandlar inkluderande tjänster inom elektronisk kommunikation för att underlätta för alla att kommunicera via telefon. En av dessa är Texttelefoni.se.
Samtal förmedlas ordagrant, på svenska eller engelska, i ett trepartssamtal. Förmedlingen kan ske mellan en telefon och en texttelefon. Texttelefonen kan vara analog eller digital, samt en app eller webbplats kopplad direkt till tjänsten.
Målgrupp
Tjänsten riktar sig till alla som av någon anledning vill använda texttelefon och de som behöver komma i kontakt med dessa personer.
Om tjänsten
Tjänsten är kostnadsfri och ingen registrering behövs. Texttelefoni.se har öppet dygnet runt, alla dagar.
Texttelefon (SIP-adress): texttelefon@texttelefoni.se
Analog texttelefon: 020-600 600
Telefon: 020-600 650
Telefon från utlandet: +46 776-600 650
Nödnummer 112 med Texttelefon (SIP-adress) via tjänsten: 112@texttelefoni.se
Nödnummer 112 med analog texttelefon via tjänsten: 019-760 69 05
Analog texttelefon från utlandet: +46 776-600 600
Mer information om tjänsten hittar du på texttelefonis webbplats.
Texttelefoni.se
Mer information om Texttelefoni.se och hur tjänsten fungerar hittar du på tjänstens webbplats. Det går bra att vända sig till deras kundtjänst för ytterligare information.
Leverantör
Tjänsten Texttelefoni.se utförs av Dynava AB.
Kontaktinformation - kundtjänst
Texttelefon inom Sverige: 020-600 690
Telefon inom Sverige: 020-11 84 73
E-post: kundtjanst@texttelefoni.se
Fax: 020-36 46 57
Texttelefon (SIP-adress): kundtjanst@sip.texttelefoni.se
Kundtjänst har öppet: vardagar mellan klockan 08:00 – 16:00.
För mer information om PTS arbete med inkluderande kommunikationstjänster, vänligen kontakta växeln på 08-678 55 00 eller skicka e-post till info@pts.se.