Tjänsten Texttelefoni.se förmedlar samtal mellan text och tal.

Vi på PTS upphandlar inkluderande tjänster inom elektronisk kommunikation för att underlätta för alla att kommunicera via telefon. En av dessa är Texttelefoni.se. 

Samtal förmedlas ordagrant, på svenska eller engelska, i ett trepartssamtal. Förmedlingen kan ske mellan en telefon och en texttelefon. Texttelefonen kan vara analog eller digital, samt en app eller webbplats kopplad direkt till tjänsten.

Målgrupp

Tjänsten riktar sig till alla som av någon anledning vill använda texttelefon och de som behöver komma i kontakt med dessa personer.

Om tjänsten

Tjänsten är kostnadsfri och ingen registrering behövs. Texttelefoni.se har öppet dygnet runt, alla dagar. 

Texttelefon (SIP-adress): texttelefon@texttelefoni.se

Analog texttelefon: 020-600 600

Telefon: 020-600 650

Telefon från utlandet: +46 776-600 650

Nödnummer 112 med Texttelefon (SIP-adress) via tjänsten: 112@texttelefoni.se

Nödnummer 112 med analog texttelefon via tjänsten: 019-760 69 05

Analog texttelefon från utlandet: +46 776-600 600

Mer information om tjänsten hittar du på texttelefonis webbplats.

Leverantör

Tjänsten Texttelefoni.se utförs av   Dynava AB.

Kontaktinformation - kundtjänst

Texttelefon inom Sverige: 020-600 690
Telefon inom Sverige: 020-11 84 73
E-post: kundtjanst@texttelefoni.se
Fax: 020-36 46 57

Texttelefon (SIP-adress):  kundtjanst@sip.texttelefoni.se

Kundtjänst har öppet: vardagar mellan klockan 08:00 – 16:00.

För mer information om PTS arbete med inkluderande kommunikationstjänster, vänligen kontakta växeln på 08-678 55 00 eller skicka e-post till info@pts.se.

Sidan uppdaterades: