PTS upphandlar inkluderande tjänster inom elektronisk kommunikation för att underlätta för alla att kommunicera via telefon. En av dessa är Teletal.
Ett samtal med Teletal är ett trepartssamtal som inkluderar en tolk. Stödet som tolken kan hjälpa till med är exempelvis att tolka tal eller ord, ge minnesstöd eller hjälp att anteckna under samtalet.
Målgrupper
Tjänsten riktar sig till alla som är i behov av stöd av en tolk under ett telefonsamtal och de som behöver komma i kontakt med dessa personer.
Om tjänsten
Tjänsten är kostnadsfri och du behöver inte registrera dig. För att underlätta för dig som är i behov av tjänstens stöd finns det möjlighet om du vill lämna uppgifter till en databas där tolkarna kan hämta mer information.
Tjänsten nås på telefonnummer 020-22 11 44.
Från utlandet nås tjänsten på telefonnummer +46 8 21 11 19.
Nödnummer 112 via tjänsten: 0200-22 11 12
Teletal är kostnadsfri och har öppet:
måndag-fredag kl. 7.30 – 20.00, helger 12.00-16.00.
Teletal
Mer information om Teletal och hur tjänsten fungerar hittar du på tjänstens webbplats. Det går bra att vända sig till deras kundtjänst för ytterligare information.
Leverantör
Tjänsten Teletal utförs av Riksfärdtjänsten Sverige AB.
Kontaktinformation - kundtjänst
E-post: kundtjanst@teletal.se
Kundtjänsten har öppet vardagar 09.00–15.00. Telefonnummer till kundtjänsten är 0240-69 54 55.
För mer information om PTS arbete med inkluderande kommunikationstjänster, vänligen kontakta växeln på 08-678 55 00 eller skicka e-post till info@pts.se.