PTS upphandlar inkluderande tjänster inom elektronisk kommunikation för att underlätta för alla att kommunicera via telefon. En av dessa är tjänsten 118 400 som erbjuder nummerupplysning och även framkoppling till nummer.
Det går bra att ringa 118 400 från telefon och mobil, både från fast abonnemang och med kontantkort.
Målgrupp
Målgruppen för tjänsten är du som har en synnedsättning, annan funktionsnedsättning, eller som av andra skäl, har särskilt behov av tjänsten. Tjänsten är till för dig som inte kan söka efter nummer på internet, inte kan ringa nummerupplysningar som kostar pengar och notera numret för framtida behov.
Om tjänsten
Tjänsten är kostnadsfri och endast du som är registrerad användare får använda tjänsten. Tjänsten får användas för personligt bruk av dig som privatperson i Sverige.
Du når tjänsten på telefonnummer 118 400.
118 400 har öppet dygnet runt, alla dagar.
Mer information om 118 400 och om hur tjänsten fungerar finns på tjänstens webbplats. Det går bra att vända sig till deras kundtjänst för mer information.
Välkommen till 118 400
118 400 är en nummerupplysningstjänst för dig som beroende på synnedsättning, annan funktionsnedsättning, eller av andra skäl, har särskilt behov av tjänsten. Du som inte kan söka efter nummer i kataloger, på internet och inte kan ringa avgiftsbelagda nummerupplysningar och notera numret för framtida behov, kan få använda 118 400.
Leverantör
Tjänsten 118 400 utförs av Dynava AB.
Kontaktinformation - kundtjänst
Kundtjänsten utförs av Dynava AB i samarbete med Samres AB.
Telefon: 020 – 36 46 56
E-post: info@118400.se
Kundtjänsten är öppen: helgfria vardagar kl. 9:00-16:00
Postadress:
Dynava AB
Kundtjänsten för 118 400
G:a Rådstugugatan 19
602 24 Norrköping
För mer information om PTS arbete med att inkludera alla oavsett funktionsförmåga, vänligen kontakta växeln på 08-678 55 00 eller skicka e-post till info@pts.se.