Nummerupplysningstjänsten 118 400 är till för dig som inte kan söka efter nummer på internet, inte kan ringa nummerupplysningar som kostar pengar och notera numret för framtida behov. Tjänsten är till för dig som har en synnedsättning, annan funktionsnedsättning, eller som av andra skäl, har särskilt behov av den.

PTS upphandlar inkluderande tjänster inom elektronisk kommunikation för att underlätta för alla att kommunicera via telefon. En av dessa är tjänsten 118 400 som erbjuder nummerupplysning och även framkoppling till nummer. 
Det går bra att ringa 118 400 från telefon och mobil, både från fast abonnemang och med kontantkort.

Målgrupp

Målgruppen för tjänsten är du som har en synnedsättning, annan funktionsnedsättning, eller som av andra skäl, har särskilt behov av tjänsten. Tjänsten är till för dig som inte kan söka efter nummer på internet, inte kan ringa nummerupplysningar som kostar pengar och notera numret för framtida behov.

Om tjänsten

Tjänsten är kostnadsfri och endast du som är registrerad användare får använda tjänsten. Tjänsten får användas för personligt bruk av dig som privatperson i Sverige.

Du når tjänsten på telefonnummer 118 400.

118 400 har öppet dygnet runt, alla dagar. 

Mer information om 118 400 och om hur tjänsten fungerar finns på tjänstens webbplats. Det går bra att vända sig till deras kundtjänst för mer information.

Leverantör

Tjänsten 118 400 utförs av Dynava AB.

Kontaktinformation - kundtjänst

Kundtjänsten utförs av Dynava AB i samarbete med Samres AB.

Telefon: 020 – 36 46 56
E-post: info@118400.se

Kundtjänsten är öppen: helgfria vardagar kl. 9:00-16:00

Postadress:
Dynava AB
Kundtjänsten för 118 400
G:a Rådstugugatan 19
602 24 Norrköping

För mer information om PTS arbete med att inkludera alla oavsett funktionsförmåga, vänligen kontakta växeln på 08-678 55 00 eller skicka e-post till info@pts.se

Sidan uppdaterades: