Telefoni


Den pågående pandemin har på olika sätt visat hur viktigt det är med en bra och säker uppkoppling. Detta syns när PTS sammanställer de inkomna konsumentklagomålen.

6 april 2021


Mobiloperatörer med eget mobilnät tillämpar samma rutiner vid misstanke om brott.

19 mars 2021


Under 2021 kommer PTS bland annat att fokusera på pristillsyn av de reglerade marknaderna.

2 mars 2021


Under 2020 har PTS) tillsyn avseende bland annat fokuserat på prisfrågor och bredbandsmarknaderna. Myndigheten förbereder även tillsyn rörande tillgången till kontanttjänster.

18 februari 2021


PTS föreslår en uppdatering av kalkylmodellen för det fasta nätet.

25 januari 2021


Nu ska EU-kommissionens regler om avtalssammanfattning börja tillämpas av tillhandahållare av allmänt tillgängliga elektroniska kommunikationstjänster.

21 december 2020


Post- och telestyrelsens (PTS) granskning av Telia visar att de nu har säkerställt fungerande rutiner och kontinuerligt kan upprätthålla en fungerande incidenthantering.

23 november 2020


PTS granskar hur Telia och Halebop informerar kunder vid ändringar av villkor.

19 oktober 2020


PTS upphäver regleringen av ett antal aktörer på marknaden för fast samtalsterminering.

8 september 2020


PTS har beslutat att reservera ett antal nummerserier för användning i exempelvis filmer, tv-serier eller böcker.

4 september 2020