Rapportering och uppföljning av PTS bredbandsstöd

På den här webbsidan kommer du hitta information om rapportering och uppföljning som sker efter det att ett projekt har tilldelats bredbandsstöd. All rapportering och uppföljning sker i PTS portal.

Just nu håller PTS på att färdigställa den portal där rapportering och uppföljning sker, och den blir tillgänglig från och med senare delen av april. Redan nu kan du begära lösenord för att komma in i portalen, vilket du gör här PTS portal. Notera att när du ansöker om åtkomst behöver du ange ett mobilnummer som kan ta emot SMS så att vi kan skicka en bekräftelselänk när du kan logga in.  

I Portalen kommer det dels finnas en ”rapporteringar och uppföljningar”-modul för progress-rapportering för 6-månader/12-månader/24-månader, dels för slutrapportering. Dessutom finns det i ”kunskapsbasen” information, manualer, mallar och annat för att underlätta rapporteringen. Det finns även möjlighet att ställa frågor i Portalen via ”supportärenden”.

Om du har frågor redan nu kring detta  eller uppföljningen går det bra att vända dig till bredbandsstod@pts.se.