Särskild funktion på PTS

Handlingar och ärenden

Vill du ta del av handlingar/ärenden som finns på PTS:
pts@pts.se

Konsumenttelefon

PTS konsumenttelefon nås via telefonnummer 08-678 55 00. Konsumenttelefonen är öppen måndag till torsdag mellan klockan 9 och 11.30.

Information om vilka konsumentfrågor PTS hanterar och inte hanterar.

PTS information

Har du frågor om till exempel handla om PTS informationsmaterial eller innehållet på PTS webbplats? Då kan du skicka e-post till kommunikationsavdelningen:
info@pts.se 

Radiostörningar

Om din radiosändare eller radiomottagare störs kan du anmäla detta till PTS radiotillsyn via vår e-tjänst eller på telefon 08-678 58 00, vardagar kl. 09.00-11.30.

Information om vad PTS kan göra när det gäller radiostörningar.

Saknade (obeställbara) brev

PTS har i uppdrag att hantera brev som en postoperatör inte kunnat dela ut till adressaten.

Saknar du ett brev kan du anmäla detta via ett formulär som finns på adressen http://asb.pts.se/asb/Create

Har du frågor kan dessa ställas till: pts@pts.se

Webbplatsen pts.se

Tekniska synpunkter på PTS webbplats, exempelvis frågor om funktioner, standarder och eventuella fel samt frågor om innehållet skickas till: pts@pts.se.

Webbplatsen Bredbandskartan.se

Synpunkter på webbplatsen Bredbandskartan, såväl tekniska som innehållet, kan skickas till: bredbandskartan@pts.se

Övrigt

Frågor som inte passar in i någon av de andra kategorierna skickas till:
pts@pts.se